500 літній ювілей монастиря |
У привітальному слові голова спілки культурної спадщини Литви п. Діана Варнайте зазначила що ювілей 25 ліття шляху до свободи і легалізації УГКЦ співпадає з ювілеєм початку Балтійського шляху Литви, для ювілею актуальні слова Слуги Божого Кир Йосифа Сліпого: Нас простих смертних на шляху у Вічність несуть два крила нашої віри і розуму. Вона підкреслила важливість дослідження історії двох народів яких об'єднує спільне історичне коріння та християнські цінності.
У першій секції під назвою ВІД ОРШІ (КОСТЯНТИНА ОСТРОЗЬКОГО) ДО СВ. ЙОСАФАТА були виголошені доповіді
ПЕРЕМОГА ПІД ОРШЕЮ – КРОК ДО РЕЛІГІЙНОГО МЕЦЕНАТСТВА. Доц. д-р Ґеновайтє Кіркєнє, Вільнюс Доповідач розповіла про вклад руського воєводи
Констянтина
Острозького у перемозі під Оршею (1511) і як знак подяки привілей короля Сигизмунда на будівництво храму Успіння Пресв. Богородиці у Вільно князю Констянтину.
Президія конференції |
Каплиця Богородиці, Остра брама |
ОСТРОЗЬКИХ: ІНСТИТУЦІЙНИЙ РОЗВИТОК, ПОРІВНЯЛЬНІ КОНТЕКСТИ. Проф. Леонід Тимошенко, Дрогобич. Зазначив що перемога над Оршею та подальший вклад Київської митрополії у культуру Литви дало більшої ваги руському народу. Поєднавши кращі цінності візантійської та європейської культури Київська митрополія стала промотором культури на просторі не лише Речі Посполитої але й Галичини, Валахії, Московії.
ВІЛЕНСЬКИЙ ПЕРІОД В ЖИТТІ СВ ЙОСАФАТА КУНЦЕВИЧА. О. д-р Павло Кречун ЧСВВ, Мукачево
ЛИТОВСЬКА ПРОВІНЦІЯ ПРСВ. ТРОЙЦІ. О. мґр. Пантелеймон Саламаха ЧСВВ,
ВАСИЛІАНСЬКІ МОНАСТИРІ ЯК КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІ ЦЕНТРИ НА ПРАВОБЕРЕЖНІЙ УКРАЇНІ У XVIII - 30-Х РОКАХ XIX СТОЛІТТЯ. Доц. д-р Оксана Карліна, Луцьк
СВІТСЬКІ ВИКЛАДАЧІ ВОЛОДИ-МИРСЬКОЇ ВАСИЛІАНСЬКОЇ ПОВІТОВОЇ ШКОЛИ В ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ. Мґр. Станіслав Волошенко, Львів
СВІТСЬКІ ВИКЛАДАЧІ ВОЛОДИ-МИРСЬКОЇ ВАСИЛІАНСЬКОЇ ПОВІТОВОЇ ШКОЛИ В ПЕРШІЙ ТРЕТИНІ ХІХ СТОЛІТТЯ. Мґр. Станіслав Волошенко, Львів
Одинадцята з серїї конференцій скерована на поглиблення литовсько-українського діалогу на основі вивчення історичних зв'язків українського і литовського народів.
Святкування у неділю 9 листопада продовжилися Божественною Літургією з нагоди празника свщмуч. Йосафата Кунцевича.
Другу секцію конференції - ХРАМ ПРЕСВЯТОЇ ТРОЙЦІ У ВІЛЬНЮСІ І МОНАХИ-ВАСИЛІЯНИ яку модерував проф. Ігор Скочиляс.
Доповідь о.д. Богдан Пятночко |
Розпочав О. диякона Богдана Пєтночко ЧСВВ, з Варшави Доповідю ВІЛЬНЮСЬКІ МОНАХИ-ВАСИЛІЯНИ МАРКІЯН КУЛЬЧИЦЬКИЙ І ІВАН ОЛЬШЕВСЬКИЙ ТА АВТОРСТВО "ОБОРОНИ ВІЛЬНЮСЬКОГО МОНАСТИРЯ", автор зазначив що до сьогодні не знайдено текст і не ваизначено автора ОБОРОНИ. На основі джерела Чернечого Катафалку щз ХVII cn/ описав життя о. МАРКІЯНА КУЛЬЧИЦЬКОГО василіянина ігумена монастиря у Вільно та о ІВАН ОЛЬШЕВСЬКОГО. На осові аналізу житій двох василіян отець Богдан зробив припущення що авторство ОБОРОНИ з більшою ймовірністю належить останньому.
Модератор п. Ігор Скочиляс |
Наступна секція конференції відбулася у с. Базілонай, де були заслухані доповіді третьої секції О. ВАСИЛЬ ЗІНЬКО ЧСВВ У НАШІЙ ПАМ’ЯТІ І ТРУДАХ під головуванням проф. Рімантас Горіса, проф. Донатас Юрґайтіс
Були заслухані доповіді:
ГЕНЕЗА ОСВІТИ ВАСИЛІЯН ВІД МИТР. ВЕЛЯМИНА РУТСЬКОГО ДО ІСТОРІЇ ВАСИЛІЯНСЬКОГО ІНСТИТУТУ ФІЛОСОФСЬКО-БОГОСЛОВСЬКИХ СТУДІЙ ІМ. ЙОСИФА ВЕЛЯМИНА РУТСЬКОГО. Мґр. Полікарп Марцелюк ЧСВВ
У доповіді було представлено концепт освіти згідно ідеї Велямина Рутського та основні віхи розвитку чернечої і шкільної освіти оо. Василіян, наведені приклади писемних монументів з архівів наукової бібліотеки ім. В. Стефаника та стан сучасного вишколу у василіянському інституті ім. Велямина Рутського
У доповіді було представлено концепт освіти згідно ідеї Велямина Рутського та основні віхи розвитку чернечої і шкільної освіти оо. Василіян, наведені приклади писемних монументів з архівів наукової бібліотеки ім. В. Стефаника та стан сучасного вишколу у василіянському інституті ім. Велямина Рутського
МОНАХ-ВАСИЛІЯНИН О. ВАСИЛЬ ЗІНЬКО. О. Михайло Лучків ЧСВВ
Представлення монографії д-р Алдони Васіляускєне «СТУДІЯ ВАСИЛЯ ЗІНЬКА «СЕСТРА РАФАЇЛА»: ІСТОРИКО-БІОГРАФІЧНИЙ КОНТЕКСТ, НАУКОВІ КОМЕНТАРІ І БОГОСЛОВСЬКА ТЕРМІНОЛОГІЯ»
Немає коментарів:
Дописати коментар