Сторінки

четвер, 5 жовтня 2017 р.

Слухання і діалог - шлях християн

Злагода це мистецтво - учасники семінару
29 вересня 2017 р. у м. Неаполі (Італія) відбувся міжнародний науковий семінар Інституту історії християнства Папського теологічного факультету Південної Італії (секція Сан Луїджі). Організатор конференції професор Серджіо Танзарелла запропонував гостям з різних країн висловити свої думки на тему екуменічного діалогу сучасних християн Південної Італії. Організатори конференції не обмежилися  учасниками з території Італії, адже були запрошені учасники з Румунії, Албанії та України, які розповіли про історичну і культурну традицію побудови миру у їх суспільстві. Директор екуменічних студій Італії (м. Венеція) Ріккардо Буріґана зазначив що вірні передусім є прочанами на землі і мандруючи разом повинні взаємно довіряти і шукати миру через споглядання лику єдиного Бога. Довіряти ближньому - мистецтво і побудова миру - мистецтво.
Він проаналізував загальний контекст історично-теологічних аспектів пошуку єдності християн у ХХІ ст. у поверненні до діалогу до якого закликає Папи Франциск, у загоєнні історичних ран періоду релігійних воєн через примирення і спільну проповідь Євангелії та практику діл милосердя. Доповідачі висвітлили питання історично-релігійної специфіки розвитку Албанії, Румунії та України та вказали на виклики і власний пошук шляху до злагоди і збереження віри власного народу.
Опорним документом для учасників стало Апостольське повчання Папи Франциска «Радість Євангелія».  «Нашою моделлю, натомість, є багатогранник, який відображає збіжність усіх своїх частин, кожна з яких зберігає в ньому свою самобутність. Як пасторальна діяльність, так і політична діяльність прагнуть зібрати в такому багатограннику найкраще з того, що в кожного є» - ці слова Папи стали центральною змістовою лінією семінару.
О. Полікарп Марцелюк, ЧСВВ у своїй доповіді розповів про Україну як землю пограниччя, де триває уже третя за століття війна і вказав на потребу будувати справедливе християнське суспільство де буде цінуватися людина як "благо". А приклад мучеників та духовних провідників УГКЦ ХХ ст. доповідач репрезентував як взірець "благовоління перед життям". Отець підкреслив що Кир Андрей Шептицький імплиментував соціальну доктрину папи Лева ХІІІ у життя Греко-Католицької Церкви і у період становлення тоталітарних режимів розбудовував духовне, соціально-громадське і культурне життя Церкви, яка перед лицем терору атеїзму який її намагався інструментуалізувати зберегла вірність Євангелії і успішно витривала і вийшла оновленою і скріпленою з підпілля. Присутні мали змогу більше дізнатися про митрополита Андрея Шептицького, Йосифа Сліпого, греко-католицьких священиків і монахів, котрі  невтомною працею заклали міцний фундамент для розвитку Церкви та українського народу у складний історичний період. Відповідно, на сучасному етапі розвитку ці постаті постають актуальними свідченнями у контексті екуменічних пошуків та важливості відновлення єдності християн.
Важливе місце в обговоренні зайняла проблема еміграції в історичному та сучасному вимірі. Викладач Ірина Гнідик, висвітлила питання української еміграції, її адаптації у чужому суспільстві та ролі Церкви у цьому процесі. На прикладі організаційного розвитку спільноти українських переселенців у США було здійснено спробу порівняльного аналізу проблем  сучасних  українських емігрантів в Італії.
Про досвід людей з культури Румунії розповів проф. Овідіо Гореа з греко-католицького факультету університету м. Клуж та проф. Маріо Імператорі, директор Богословських студій у Скутарі Албанії, які вказали що вірні і духовенство Церкви у їх країнах зазнали значного впливу мусульманського світу і перенесли репресії тоталітаризмів ХХ ст. однак зберегли автентичну віру і культуру.
Результатом конференції стане публікація італомовного збірника наукових праць учасників з різних країн, у якій буде висвітлено основні аспекти обговорення, ідеї та пропозиції для подальшого дослідження та практичного втілення екуменічного діалогу як шляху до скріплення поліетнічного і поліконфесійного суспільства, укоріненого як у  автентичному християнському так і іншому автентичному релігійному досвіді.

 п. Ірина Гнідик,
викладач історії України "Львівська Політехніка" 

Немає коментарів:

Дописати коментар