Isabella
Piro / о. Тимотей Т. Коцур, ЧСВВ – Ватикан
Коли
говоримо про «Церкву і молодь», надто багато зосереджуємося на тому «і»,
забуваючи про те, що молодь вже є активними учасниками життя Церкви, а не лише
сподіваним майбутнім.
Такою була відправна точка дебатів під час 8-го загального зібрання XV Звичайної Асамблеї, що відбулося після обіду в середу, 10 жовтня 2018 року. Працюючи над другою частиною Робочого документа, Отці Синоду обговорювали тему розпізнавання покликання, наголошуючи на необхідності оновлення душпастирства в цій сфері, яке повинно допомагати юнакам і дівчатам розпізнавати прагнення серця, відкриваючи той скарб, який спонукає його пульсувати.
Такою була відправна точка дебатів під час 8-го загального зібрання XV Звичайної Асамблеї, що відбулося після обіду в середу, 10 жовтня 2018 року. Працюючи над другою частиною Робочого документа, Отці Синоду обговорювали тему розпізнавання покликання, наголошуючи на необхідності оновлення душпастирства в цій сфері, яке повинно допомагати юнакам і дівчатам розпізнавати прагнення серця, відкриваючи той скарб, який спонукає його пульсувати.
Діалог
між поколіннями
Під
час доповідей підкреслено, що покликання не вирощується в лабораторії, але
зроджується в спільноті. Щоби бути «польовим госпіталем», а не елітною
поліклінікою, Церква повинна збагачуватися справжніми стосунками, ставати
місцем для спільності. Отож, розпізнавання покликання повинно включати «зустріч
поглядів», а душпастирство молоді не повинно втрачати з поля зору безпосередні
стосунки з підлітками, говорити з ними, а не лише про них. Тоді діалог між
снами похилих віком та мріями молоді, про який згадує пророк Йоіл, ставатиме
символічним, адже в молодих Церква дивитися на себе, а її сильна сторона
полягає в тому, щоби бути місцем, де юнаки й дівчата можуть зустріти воскреслого
Христа.
З
цього також випливає заохота виходити за межі звичних схем, наголошуючи на
справжньому розрізненні та взаємному слуханні, щоби послання спасіння
передавалося молодим поколінням у зрозумілий та захоплюючий спосіб. Молодь не
слід «віддавати на відкуп» патерналізмові, але навчати відповідальності та
залучати в життя Церкви, спонукаючи прагнути й мріяти про велике.
Чуйність до потребуючих
Ключовим
елементом розпізнавання покликання названо виховання в любові до бідних, адже
без свідчення любові християнське покликання не є можливим. Отці Синоду також
вказують на необхідність промовляти до найслабших верств молоді, бо й вони є
важливою частиною «більшої командної гри», якою є наслідування Ісуса. З цього
також випливає заклик, аби перед обличчям непомірного індивідуалізму дбати про
виховання в дусі людяності, наголошуючи на соціальній справедливості, захисті
прав та зміцненні культури життя.
Домашня
церква – колиска покликань
Синод
нагадує, що родина, як домашня церква, залишається колискою життя та покликань.
Саме в ній зроджуються перші паростки покликання, а Церква повинна зміцнювати
його у вірі та радості місії. Часто перші проблиски покликання проявляються в
дитячих іграх, тому важливо, аби батьки також гралися з дітьми, допомагаючи,
таким чином, розпізнавати покликання.
Приклад
Ісуса в ставленні до учнів з Емаусу
Звернувши
погляд на сучасний світ, який нерідко висміює цінності Євангелія, Отці Синоду
не оминули увагою юнаків і дівчат, які віддалилися від Церкви, часто шукаючи
притулок у фальшивих обіцянках раю. Що можна зробити для них? Приклад для
наслідування знаходимо в зустрічі Ісуса з учнями з Емаусу: потрібно розділити з
ними шлях, стаючи «одним із них». Це означає перебувати поруч, «витрачати» свій
час разом з ними, розпалюючи їхнє серце.
Не
слід забувати, що молоді люди шукають супроводу з боку своїх однолітків у
перспективі взаємоподілу досвідом. Практичним виявом такої діяльності може бути
спільна участь в прощах.
Технології
та пошуки справжньої свободи
Під
час обговорень йшлося й про те, щоб краще пізнавати цифровий світ, аби також і
смартфон міг стати для молодих людей дорогою до зустрічі з Христом. Молодь
часто шукає відповіді на запитання через пошукові системи в мережі, однак,
часто знаходять лише технічні та наукові інформації, але не зрозуміння та
любов, прихильність та належний духовний супровід. По-суті, молодь шукає
справжньої свободи, а нею є можливість бути самим собою в серці Ісуса, де можна
почуватися прийнятим, любленим, немовби насправді вдома.
Почуттєва
зрілість
Отці
Синоду також звернули увагу на важливість зрілості почуттів, усвідомлення
центрального місця любові в житті людини. І статеве виховання в правильному
розумінні повинно бути спрямоване на зрозуміння та здійснення цієї істини,
залишаючи також простір для любові до чистоти.
Солідарність
з переслідуваними
Під час дискусії учасники Синоду не
оминули увагою також християнську молодь, що зазнає переслідувань, та багатьох
священиків, які загинули в різних частинах світу, вбитих саме через те, що
дбали про захист молоді. Щодо них, наголошено не лише на необхідності
матеріальної допомоги, але й близькості та духовної підтримки.
Немає коментарів:
Дописати коментар