суботу, 3 листопада 2012 р.

Медіатори і їх сенсації чи святі світичі на шляху до Істини

Мученики, свідки віри у Первіснії Церкві.
Сьогодні на сторінках часописів появляються герої які славу здобувають різними подвигами. У США Раян Холідей став відомим завдяки книзі Trust Me, I’m Lying. Confessions of a Media Manipulator (Вірте мені я брешу). Автор здобув увагу читачів, адже у книзі описав як творити сардельки, скандальні новини, які ЗМІ зразуу підхоплюють без перевірки: від секретів Всесвіту до одкровень зірок естради. Автор публікації   розповів про свій спосіб бізнесу на ЗМІ, спалив себе взамін отримав у нагороду – популярність.
 Сьогодні як і у часи Римської імперії на арену форуму виходять сучасні гладіатори, або скоріше медіатори, які у битві за прихильність натовпу ліплять новини, фантастичні легенди і ризикують власним іміджем щоб почути оплески, і чим цікавіша легенда тим ширший розголос. Таке враження що правда уже не в моді, а людина полює за химерами, які будять її уяву. Як у морі чудо-інформації та мильних героїв людині не розминутися з Правдою.

Світ який прийняв Христа подібно як за Мойсея Вибраний народ потрапляє на манівці.  На цьому фоні християн виставлений на пробу має поглянути тверезим оком на власне життя і сказати чесно Чи справді Христос є осердям його життя. Щоб зорієнтуватися на місцевості потрібен компас, у морі зорі і маяки вказують безпечний фарватер, а у Церкві святі у кожному часі були свідками віри в Христа і протиставлялися славі світу. Історія Церкви свідчення присутності Христа у суспільстві через святих.
Св. Августин про святих говорив: Переміг у них Той хто жив у них, а ті хто жив не для себе, але для Нього не вмирають[1].  У церкві перших століть іменник – martire, відносився до апостолів свідків життя, страстей і воскресіння Христового. З другого століття цей термін вживають на окреслення християн які потерпіли страждання і смерть за визнання віри в Христа. Отож мученики це ті які у житті наслідували Христа і довели вірність Христу - жертвою власного життя. Мученики це приклад суголосності слова проповіді і прикладу життя мученика. Поведінка мученика перед лицем переслідувачів у вірі свідчить про автентичність його злуки з жертвою Христа. Життя мученика немов маяк для моряка який у бурхливому морі вказує безпечний фарватер яким можна достойно осягнути пристані Царства Божого. 
  Могили мучеників ставали місцем культу, а їх Житія взяті укладені у формі біографій стали духовною поживою вірних. Культ мучеників пережив у Церкві до сьогодні і Церква виробила норми і правила згідно яких досліджує і апробує культ  ісповідників віри. Мучеництво у 1993 блаженний Папа Іван Павло ІІ у енцикліці Veritatis splendor  – окреслив як ясний знак святості Церкви, вірності заповіді Господній засвідчена смертю, торжественна благовість і місія аж до пролиття крові щоб сяйво моральної правди не було притемнене звичаями і ментальністю суспільства у часі кризи найнебезпечнішої для людини - змішання принципів добра і зла що руйнує ієрархію  моральних цінностей. Мученики живий засуд тим хто порушує Завіт Бога і людини проти яких скеровані слова пророка Ісаї 5,20:  Горе тим, що зло добром звуть а добро - злом; що з пітьми роблять світло, а зо світла - пітьму; що гірке роблять солодким, а солодке гірким!


За матеріалами часопису  LOSSERVATORE ROMANO, 25 жовтня 2012.

[1] Св. Августин, Проповідь 280.

Немає коментарів:

Дописати коментар