

Таким чином автор вважає що тези св. Томи для студентів початку XIX ст. які готувалися до іспиту з Богослівя та бачення богослівя св. Томи на Соборі якісно різниться. Такі богослови як Ів Конгар, Єтьєн Жільсон підкреслювали що богослівя св. Томи несе є живим і плідним однак набуло закамянілих рис у академічних колах на початку ХХ ст. Домініканин о. Марі Домінік Шеню застерігає що 24 тези це індекс філософських термінів томізму позбавлений богословської думки та винесений за межі реальної історії. Справжнє богослівя св. Томи не є строгою системою богословських дефініцій, а полягає у серії геніальних інтуїцій св. Томи, які випливають з особистого досвіду спілкування з Господом Богом. У кожному акті зустрічі людини з дійсністю і її відповідь на питання: Хто для мене є Бог? набуває глибшого сенсу у міру збагачення досвіду віри.
Погляди св. Томи та їх тлумачення на початку ХХ ст. та після Собору можна передати різницею враження від пломеніючого вогню у кромішній темноті та комерційної пропозиції світильника з ергономною лампою.
О.
Полікарп Марцелюк, ЧСВВ
На
основі статті «Наскільки важко бути хорошими спадкоємцями» з часопису
Оссерваторе Романо, № 14, 18 січня 2013, с. 5. (переклад з італійської довільний)
Немає коментарів:
Дописати коментар