четвер, 24 квітня 2014 р.

1-4 травня Проща Прилбичі-Унів - від оселі до обителі

Піша проща подяки за дар життя та покликання блаженного священомученика отця Климентія Шептицького, екзарха УГКЦ в Росії та Сибірі з нагоди 63-річниці відходу у вічність у в'язниці Владімірський централ (м. Владімір, Россія) 1 травня 1951 року. Прочани пройдуть біля 104 км. по маршруту:
1 травня 2014 р. Б., четвер:
               село Прилбичі Яворівського району(9.00 год. Служба Божа, вихід в 11 год.) до міста Новояворівськ (12 км. обід); Проща до Свято-Успенської Унівської Лаври, яка починалася як вшанування пам’яті блаженного Климентія і під його неустанним покровом, ми жертвували за мир і злагоду та ріст християнського благочестя в українському народі.Рік назад, 1 травня 2013 року Божого, проща була зі Львова до Унева, яку благословляв о.Йона Максім, а в Уневі нам допоміг брат Йов. Знаком для цього року було те, що о. Йона тепер на навчанні в університеті в Римі, а брат Йов прислуговував під час Божественної Літургії, яку служив о. Пантелеймон, в 11 год 4 травня 2014 року на яку ми й прийшли, здолавши 104 км паломницької дороги Прилбичі – Новояворівськ - Страдч – Рясне-Руське – Львів – Винники – Куровичі – Унів.  Цього разу пішу прощу Прилбичі-Унів благословив владика Венедикт, Львівський єпископ за зверненням отця Андрея Стадницького, пароха села Прилбичі.
                 Розпочалася проща святковою Божественною Літургією 1 травня 2014 р. Б., четвер, о 9 год, яку служив отець Андрей Стадницький. Після того були знамениті яворівські пироги з борщем, зустріч з Прилбицьким сільським головою Вороняк Романом Івановичем, недовге частування і в дорогу.
 Панахида в усипальниці Шептицьких, яку відслужив о.Андрей Стадницький, була урочистою і пам»ятною. За нею було прощання з Прилбичами, села до якого знову хочеться повернутися, щоб зустрітися знову з тими, хто назавжди прославив в Бозі це чарівне село.

З с. Прилбичі вийшли в 11.30 год, і з нами була Марія родом з с.Прилбичі, а тепер живе в с. Мужиловичі, яка провела нас в село Терновицю, колись село Брухналь, де в місцевому костелі були хрещені діти Шептицьких. Дуже приємно, коли проводжають в дорогу! Попереду незамінних 12 км… З молитвою на вервиці, духовними піснями дорога стала коротшою.
               місто Новояворівськ(вихід в 15:30 год) – селище Івано-Франкове – село Страдч(16 км, Хресна дорога на Страдецькій горі, вечеря, нічліг).
В місті Новояворівську були в 13.30 год. Спочатку відвідали храм Святого Георгія, де після прослави Воскреслого Ісуса Христа, на подвір’ї сестра Вероніка нас спраглих вгостила вишневим компотом. Новояворівський храм Святих Верховних Апостолів Петра і Павла , який відкрила сестра Климентія, за півгодини зустрічав нас своєю неземною красою. В ньому ми вперше в дорозі віддали шану блаженному отцеві Климентію Шептицькому, співаючи і читаючи Акафіст до cвяшенномученика Климентія(Шептицького). Був обід, кава, смачні тістечка, якими нас пригощала сестра Климентія. Від сестри Климентії ми взнали про ще одного Святого Климентія Гофбауера, якого свято 15 березня, а мощі в Австрії, в честь якого і її ім’я. Весь теплий прийом благословив о.Василь Іванів, ігумен Новояворівського монастиря редемптористів Св.Верховних Апостолів Петра і Павла, дай йому Бог здоров»я!
                З міста Новояворівська вийшли в 16.07 год. Попереду було смт.Івано-Франкове і село Страдч. До цілі 16 км! Нас п»ятеро в земній ході і Небесний супровід, бо не відчували під собою землі, летілося до Страдецької Святої Гори, до Українського Єрусалиму, овіяного легендами, переказами, правдою. При повороті на місто Городок, прочанка Олександра провела нас паралельною лісовою дорогою, яка вийшла у саме Івано-Франкове, вже в Страдчі на Святій Горі були в 19.45 год. Молебнем до Пресвятої Богоматері, який відслужив о.Іван Колтун, закінчувався перший день паломництва Прилбичі-Унів. Дуже радо нас зустрічали на Страдецькій Горі отці о.Іван Колтун, о.Тарас Собешкевич, які на вечерю і нічліг нас доставили до пані Лесі і пана Ярослава. Велика подяка цим гостинним людям! Запам’ятається ця перша ніч на Страдецькій Горі назавжди святковим настроєм і відчуттям, що саме в цій порі в 21.30 год 1 травня 1951 року, але 63 роки тому, пішов у вічність, до Сонму Святих, щоб знову вернутися до своїх вірних Блаженний отець Климентій Шептицький!

2 травня 2014 р.Б., п'ятниця:
               село Страдч( 8 год Служба Божа в печерній церкві, сніданок, вихід в 10 год) – село Ямельня(урочище Бірок, молебень до блаженного отця Миколая Конрада і блаженного Володимира Прийми на місці їх мученичої загибелі )
Другий день прощі, в п’ятницю 2 травня 2014р.Б., розпочали Хресною дорогою на Святій Страдецькій горі біля 6 год ранку, під час неї і схід сонця зустріли. На Божественну Літургію на 8 год, яку служив о.Володимир в храмі Успення Пресвятої Богородиці, приїхали прочани з села Куличків Сокальського району Львівської області. Разом молилися за здоров’я чотирирічного Богданчика, за його батьків Юрія і Світлану. Молилися і за здоров’я Віталіка нашої знайомої прочанки Галі зі Львова. Віддали шану мощам блаженних отця Миколая Конрада і дяка Володимира Прийми. З ранішнім благословенням о.Івана Колтуна, після запису в книзі паломників, ще сніданок і тепле прощання з пані Лесею.
                 В 11.30 год о.Тарас Собешкевич біля могили, яка поставлена на місці, де загинули 26 червня 1941 року блаженні Миколай Конрад і Володимир Прийма, відслужив молебень до блаженних мучеників Миколая Конрада і Володимира Прийми.
Далі село Рясне-Руське(вихід в 15:30 год) – місто Львів(12 км, Хресна дорога на Високому Замку, храм Святого Архистратига Михаїла, вечеря, нічліг). В Рясне-Руське йшли дорогою, яка постала на місці колишньої вузькоколійки. В 14.30 год були в Рясне-Руському храмі Святого Димитрія-мироточця, а біля храму помолилися на могилі блаженного отця Олексія Зарицького. О.Зіновій Курилець відправив молебень до Пресвятої Богородиці. Тільки вийшли з храму і п’ятихвилинний дощ Божого благословення і благодаті надав сил для подальшої дороги. На обід чай, кава з маківником, сирником. Смачно!
Попереду Львів! Вийшли в 15.30 год і вже в 18.15 год були біля храму блаженного Климентія Шептицького на вулиці Кривоноса. Ще 20 хв і вже в храмі Святого Архистратига Михаїла, дали знати, що є і будемо на запланованому служінні. Ще подякували п. Михайлу за запланований нічліг. Вперше мабуть зрозуміли, який наш Львів є великим. Велика подяка Доброму Господу Богу за Олександру і її дочку Валентину, які прийняли нас, святкова вечеря, вода, три-чотири години сну!
Далі село Підрясне – село Рясне-Руське(12 км, молебень до блаженного отця Олексія Зарицького, обід);

3 травня 2014 р.Б., субота:
               місто Львів( 3 год Служба Божа в пам'ять  поховання блаженного отця Климентія в цій годині 3 травня 1951 року, вихід в 5 год ) – село Винники(сніданок) – село Підгірне – село Підберізці(16 км, обід);
Третій день прощі почався в суботу, 3 травня 2014 р.Б. Вже в 1 год ночі ми вирушили до храму Святого Климента Папи Римського, щоб віддати шану мощам Святого Климента в честь якого і взяв своє чернече ім’я блаженний отець Климентій. В храмі були нічні чування Великої Обітниці, приємно було зустріти багато молоді і знайомих, прийняти частування. Велика подяка о.Ігорю Гелею, який про нас пам’ятав і в 1 год. ночі телефонував і нагадав, що чекає нас. З храму Святого Климента  до нас долучилися двоє прочан Анна і Андрій, який буде дяком на Божественній Літургії і у Львові залишиться. В 3 год. в каплиці Преображення Господнього, що в монастирі отців-студитів у Львові настоятель Ілля Мамчак відслужив Святу Літургію за Україну, в часі коли рівно 63 роки тому віддали землі тіло блаженного отця Климентія Шептицького. Знаємо з листа блаженного о.Климентія до Митрополита Андрея (1922р., травень): Там сплять наші померлі – а вірніше тіла їх сплять,- бо безсмертельні їхніх душ не закриває жодна стіна, не в’яже простір, не дотикає біль, не печалить розлука. А якщо й залишилося якесь прагнення, то хіба те одне, аби передусім своїх бачити тут на землі, виконуючих Божу волю і в Його Любові прямуючих до тої країни повного щастя – до правдивої батьківщини, котра вже стала їх долею. З міста Львова, яке прокидалося до святкування третього дня свого 758-річчя, ми вирушали о 5 год ранку. З нами знову Олександра, яка радо приймала прочан, тепер вона провідник. Ще з нами Ірина-прочанка і Володимир, який вперше на прощі, він з Винник вернеться. Насправді чарівне, заворожуюче місто! Йшли через парк Погулянку на Винники, спів пташок, тиша, схід сонця неповторні! В 8 год вже в Винниках, ранкова прохолода бадьорить. В храмі Різдва Івана Хрестителя о.Орест Чекан нас привітав і пригостив ранковим чаєм з паскою. Запам’яталося. Домовилися про зустріч через рік на наступній прощі! Попереду були Куровичі, до яких вже було менше, ніж 28 км. Молитва на вервиці, духовні пісні, молитви з наміреннями прискорювали дорогу. Хресну дорогу закінчили на 85 км, коли прийшли на межу села Куровичі. Було щось символічне в цьому!

село Підберізці – село Куровичі(17 км, Акафіст до блаженного отця Климентія Шептицького, вечеря, нічліг);      В селі Куровичі  о 16 год .нас зустрічав о.Тарас Куртинюк і пані Юзефа з справжніми українськими варениками. Тільки сіли за стіл щедрий Господь пролив рясного дощу з хмари, яка йшла з нами від самого Львова! О 18 год молебень до Пресвятої Богородиці, а після Акафіст до священномученика Климентія(Шептицького), Архимандрита Унівського. Урочисто і святково! Довгоочікуваний нічліг, а до того вечеря, а ще зранку так просто з дому гостинні жителі села Куровичі не відпустили.

4 травня 2014 р.Б., неділя:
                село Куровичі( сніданок, вихід в 7:30 год ) – село Якторів – село Унів(19 км, Святоуспенська Унівська Лавра, 11 год Служба Божа, Акафіст до блаженного отця Климентія Шептицького). Четвертий день прощі в неділю, 4 травня 2014 року  розпочався в 6.25 год, а вже в 10 год були в Святоуспенській Унівській Лаврі. Біля храму Святих блаженних Климентія і Леонтія молилися за намірення і дякували Доброму Господу Богу за цю прощу милосердя! Вже в 11 год була Божественна Літургія, яку служив о.Пантелеймон і яка була надзвичайно урочистою для нас паломників. А ще склалося враження, що все так, ніби не було такої гарної паломницької дороги, втоми не було, але пам’ять кожен крок до Господа закарбувала, що став скарбом для кожної прочанки і кожного прочанина. Нас прийшло семеро прочан, символічно що і жінок-мироносиць Ісуса теж було стільки: три Марії, Марта, Соломія, Іоанна і Сюзанна.
               Зустрічали нас паломників Надія Романова і Ольга Гетьман! Дуже мило, коли Вас зустрічають! Велика їм подяка!
               Після Божественної Літургії в каплиці Чудотворної Іверської Ікони Пресвятої Богородиці в Уневі урочисто співали Акафіст до преподобномученика Климентія(Шептицького), Архимандрита Унівського. Після набрання чудотворної живої води з джерела, вирушили в дорогу назад. Меду в брата Василія наберемо наступним разом! Дуже смачний унівський мед! Напевно було угодно блаженному отцю Климентію, що святкову трапезу мали ми в селі Якторові, де ним був заснований жіночий монастир.

Ця проща вдалася також завдяки голові Яворівської районної ради Карпи Івана Петровича, який організував автобус для супроводження прощі та весь час прочани відчували його підтримку, тому велика йому подяка. Подяка і працівникам Яворівського РВ міліції та ДАІ, які виявилися на висоті, надаючи супровід і забезпечуючи безпеку на дорозі.      Велика подяка пану Михайлу Біді водію з Новояворівська, який автобусом супроводжував нас, не знаємо чи вдалося би все так, як сталося на славу Божу.
                 Не нам Господи, не нам, але Твоєму Імені дай хвалу в нас і через нас, як даєш Імені Твоєму в законах і через закони ( з молитви Романа Шептицького за покликання з Роду Шептицьких).  Велика подяка всім за сприяння в успішній прощі, духовенству, керівникам всіх рівнів і добродіям. Хай щедрий Господь Бог винагородить сторицею за зроблене добро і надану допомогу!

Життя блаженного свщмуч. Климентія - http://www.klymentij.blogspot.com/p/blog-page_7169.html
     Виїзд зі Львова в Прилбичі в 7:10 год 1 травня 2014 р.Б. автостанція № 4(Янівський цвинтар, вул.Шевченка).

Контактний телефон: 0973368888, 0934406732 Петро Воробець.