Господь Бог створив всесвіт у гармонії поєднання протилежностей дня і ночі, стихій повітря, води, вогню, а вінець створення людину наділив сводобою і розумом на образ і подобу Божу. Однак упадок у гріх людини зруйнував первісну гармонію Всесвіту, що спричинило упадок і втрату первісної благодаті. У тілесній плоті підданій пристрастям людина змушена була розпочати духовну боротьбу. Пророки, царі і праведні Старого Завіту осягали цю перемогу шляхом аскези і зречення. Однак остаточно людину з Господом Богом примирив у Воплоченні Господь і Бог наш Ісус Христос Син Божий який прибив гріх до хреста і через воскресіння смертю смерть переміг. Саме цією благовістю Воплочення і Відкуплення керується кожен вірний хто вибирає шлях Христа і через власний хрест повертає собі гідність синівства Божого, а у світ приносить первісну
гармонію сотворення. Прикладом досконалого наслідування Христа які немов зорі на небі вказують нам шлях вірності правді Євангеліє є святі.
добрим батьком родини і священником його син Павло
став у 1941 р. священником. Силою авторитету він зупинив мародерство тому його боялася
радянська влада і лише випадок спас його і дочку від розстрілу у червні 1941 р.
закликав не піддаватися почуттям ненависті і агресії, заступався за
покривджених і в концтаборі Майданек бачив у стражденних без різниці
національності і віри страждучого Господа Ісуса Христа: жертвою життя дав приклад благовоління перед життям: «Я вдячний
Господу за його доброту до мене, поза небесами це єдине місце, де б я хотів
бути. Ми тут усі рівні поляки, євреї, українці, росіяни, литовці чи естонці. Я
тут єдиний священик. Я не можу уявити що вони робитимуть без мене. Тут я можу
бачити Бога – Бога який однаковий для всіх, незалежно від наших релігійних
відмінностей».
У
2019 р. дякуємо Господу Богу за ювілей 30 ліття легалізації УГКЦ. Україна йде
шляхом реформ і уже п’ятий рік пригадуючи подвиг жертви Небесної Сотні чинить
опір відвертій військової агресії Росії і у цей рік буде часом виборів випробувань. Папа Франциск у апостольському зверненні «Радійте й веселіться»
говорить що святість у сучасному світі це «найпрекрасніше обличчя Церкви», а
святих називає тими, хто нас підбадьорює і супроводжує. Церква багата на
ісповідників віри та мучеників, у їх посвяті черпає силу провадити вірних
шляхом, який пройшов народ Ізраїля з неволі Єгипту. Синод єпископів УГКЦ подав до вшанування
у 2019 р. блаженних різних станів і талантів, життєві долі яких поділені
знаменником випробувань у результаті принесли плід випробуваної, як золото в
горнилі віри.
Одружений священник свщмуч. Омеляна Ковча, парох у
Перемишлянах, який умів бути
Свщмуч. Омелян Ковч |
Преп. Йосафата Гордашевська |
Приклад посвяти
у служінні був метою життя преподобної с. Йосафати Гордашевської, які сіяла
зерно Євангелії серед жіноцтва і молоді у час становлення тоталітарних режимів і
жахіть І світової війни. Любов готова на будь яку жертву, лише хоче щоб
сподобатися тому кого любиш. Таку любов до Бога мала с. Йосафата, і вирішила
йти за Христом незважаючи на труднощі на шляху. С. Йосафата вміло згуртувала
сестер у спільноту любові до Бога та посвяти для народу. Життя приготувало для
Згромадження чимало викликів, сестри часто без засобів на прожиття
посвячувалися праці. Нове Згромадження займалося опікою сиріт у захоронках,
дбання про красу Божого дому та богослужінь, катехизації дітей та молоді, допомога бідним, опікою хворих і немічних,
зокрема особливої посвяти потрібно було при обслузі хворих на холеру і тиф, але
сестри з такою посвятою це робили, що люди їх називали ангелами милосердя.
Ієромонах студит о. Климентій Шептицький походив з аристократичної сім’ї у якій мати Софія
виховуючи викарбувала у серці дітей переконання краще смерть чим гріх. Тому гострий розум Казимира відзначений у гімназії у Кракові дозволив йому стати юристом та депутатом парламенту, однак у листах до брата Казимира який був на військовій службі видно його ніжну турботу за родину. Плекаючи християнські цінності він після смерті матері Софії вибирає дорогу монаха. Пізнаючи монаше життя у монастирях бенедектин залишається вірний східно-християнській традиції аскези і розробляє устави студійського монашества стає справжнім батьком, який дбає як за духовні блага так і за матеріальні не лише для монашої спільноти, але й для бідних людей, які приходили до воріт монастиря, що стали для них «дверима Божого милосердя». Відкритий до чужого горя, ігумен Климентій умів співстраждати знедоленим, несучи їм утіху ділами милосердя: «І ось сцена! Вбогі, мов гриби по дощі, являються ні звідси, ні звідти та обступають свого опікуна. Образ, гідний артиста. Отець ігумен високий, сивий- білий, як молоко, майже наполовину вищий, нахилений до вбогих. У 1941 року, співпереживаючи трагедію єврейського народу, митрополит Андрей та ігумен Климентій розпочали координувати акцію порятунку євреїв від терору нацистів, щоб «втішити тих, які у всяких скорботах, тією втіхою, якою Бог самих… утішає» (див. 2 Кор. 1, 4). Архимандрит Климентій приготував гурток надійний вірних і монахів, які займалися новими документами, звільненням та переховуванням євреїв. У час радянських репресій був арештований у 1947 р. а в ув’язненні, казав, що єдине про що шкодує, то це те, що не може служити Богові і людям, як робив це в монастирі.
У ЮВІЛЕЙ 150-ліття від дня народження свщмуч. Климентія Шептицького. У логотипі ювілею автор п. Леся Квик поєднала два кольори які символізують два світи. Чорний - сучасний світ,
Свщмуч. Климентій Шептицький |
У ЮВІЛЕЙ 150-ліття від дня народження свщмуч. Климентія Шептицького. У логотипі ювілею автор п. Леся Квик поєднала два кольори які символізують два світи. Чорний - сучасний світ,
золотий колір - світ майбутній. Золотий
студитський хрест знаходиться в центрі і на нього звернений погляд блаженного
Климентія Шептицького. Монаше покликання і студійське чернецтво стало
основою його життя і служіння Церкві і Богу. Хрест знаходиться на перехресті
двох світів і їх об'єднує. Хрест є символом християнства і дорогою до спасіння. Ісус Христос своїми стражданнями, смертю і воскресінням примирив людство з
Богом. Дорогою наслідування Христа пішло багато мучеників та ісповідників віри,
серед яких о. Климентій Шептицький. З правої сторони логотипу розміщене погруддя
о. Климентія, але у профіль. Мотив взятий з фотографії його кримінальної справи. Таким чином
він вказує на те, що о. Климентій віддав своє життя за віру в Христа як
ісповідник віри і мученик за віру. По обидві сторони логотипу подані дати
народження і смерті о. Климентія Шептицького. Знизу напис "Блаженний"
золотим кольором. Отець Климентій Шептицький був проголошений
блаженним Католицької Церкви Папою св. Іваном Павлом ІІ 27 червня 2001 року в часі
його апостольського візиту в Україну. Нижче напис чорним кольором
"Климентій Шептицький" Зверху напис золотим кольором "150 років
від дня народження", цей ювілей проголошений як
на рівні державному Верховною Радою України, так і церковному Синодом Єпископів
УГКЦ. Нехай цей знак донесе до суспільства у першому наближені закорінену у хресті харизму служіння Церкві і Народу свщмуч. Климентія Шептицького.
Немає коментарів:
Дописати коментар