субота, 18 січня 2014 р.

Богоявління - вийти на зустріч Істині

Устань, засяй! Зійшло бо твоє світло, слава Господня засяяла над тобою! Бо темрява окриває землю, і темнота народи, а над тобою Господь сяє: слава його з'явилась над тобою. Народи йдуть до твого світла, царі до сяйва твого блиску. Ісая, 60, 1-3.
Євангелист Матей розповідаючи про поклоніння мудреців та пастухів у Різдві  і людей, які йдуть до св. Івана Христителя на Йордані за прообраз мандрівки людей до Христа, має видіння пророка Ісаї який описує прощу Вибраного народу на гору Сіон. Тобто прощу, яка являє собою духовну мандрівку життя, яку проходить кожна людина від темряви до світла, від гріха до життя у Божій благодаті, у Богоявлінні, сам Христос вказує людині шлях до світла життя у благодаті. Христос у день Хрещення на Йордані упокоряє себе до рівня людини яка кається, адже на Йордані Іван Предтеча закликав: "Покайтеся бо наблизилося Небесне Царство".
Йордан, тече за мурами Єрусалиму, у античні часи за мурами міста було небезпечно адже крім нападу ворогів, там чатували на подорожніх розбійники, однак саме пустелю вибирає Йоан Предтеча: "Того часу з'явивсь Йоан Христитель і проповідував у пустині Юдейській". Мт. 3,1 “Голос вопіющого в пустині: Приготуйте Господню дорогу, вирівняйте стежки його.”
Отож саме те що він сам піддався ризику вийти з міста, з його умовностями і лицемірством уже було знаком мужності і вселяло переконання що людина, яка йде на такий ризик ризикує життям заради свого переконання. Йоан приймає усі обмеження, які є породженні такими суворими умовами життя: "Йоан мав одежу з верблюжого волосу й пояс ремінний на крижах у себе; їжа ж його була – сарана й мед дикий". Однак Йоан живе у пустелі і йде на проповідь з закликом покаяння, вийти з міста на Йордан. Життя у місті провокує бажання наживи і егоїзму, які збуджують пристрасті егоїзму, які опановавши люду роблять життя у місті лицемірним, несправжнім і нестерпним.
Ріка Йордан біля Єрусалиму
Отож люди, які бачать Предтечу який може жити згідно своїх переконань за мурами міста також знаходять сміливість і в надії на переміну життя йдуть до пророка: "Тоді виходили до нього Єрусалим і вся Юдея, і вся околиця йорданська" Мт, 3, 5. Пророк стає «популярним»  і навіть фарисеї і садукеї, які завжди конкурували між собою йдуть на Йордан, він їх не відкидає однак звертає до них гостре слово: “Гадюче поріддя! Хто вас навчив тікати від наступаючого гніву?
Вершиною руху переміни є прихід Христа на Йордан який у 30 літньому віці також  на 40 днів іде у пустелю солідаризуючись з Предтечою і після підкоряється новому Обрізанню – Хрещенні у Йордані хрещення водою стає таїнством Церква якою. Вона приймає неофіта у спільноту християн.
Христос приходить на хрещення до Йоана, а води Йордану жовту від глини скаламучену людьми які омиваються його водами, очищуючись від гріхів, Христос входить в ту воду, де люди христилися, і освячує цю воду.
Саме входження Христа нам показує, наскільки наш Бог входить у наше життя і може його перемінити. Потрібно пам’ятати, що Господь чекає на нашу переміну, преображення, і коли ми приходимо до Нього брудні від гріха, він має силу зцілити нас.
Христос підкорившись Йоанові і вийшовши на Йордан показав людині що шлях до правди є часто ризикованим, але якщо людина його проходить з Богом, це шлях який веде до перемоги.
Сам Предтеча являє себе лише як слугу Істини, який вказує шлях, лікаря який очистить зір людини від облуди гріха.  Я вас хрищу водою на покаяння, а той, хто йде за мною, від мене потужніший, і я негідний носити йому взуття. Він вас христитиме Духом Святим і вогнем!"
о. Полікарп Марцелюк, ЧСВВ

Немає коментарів:

Дописати коментар